Marketing Projectmanager | Merkidentiteit voor ondernemers

merkidentiteit

is de verzamelnaam voor álles wat de klant ziet van jouw bedrijf.

Met een doordachte en consistente merkidentiteit bouw je aan een positieve merkherkenning en blijf je makkelijker ‘plakken’ bij jouw klant. Het maakt duidelijk wie je bent, wat je doet en waarom je het doet.

Wat maakt een merkidentiteit?

Merkkarakter

De eigenschappen en kenmerken van je merk

Merkwaarden

De fundamentele principes waar jouw merk voor staat

Merkbelofte

Wat jij belooft aan de klant

Visuele elementen

Wat jouw klant krijgt te zien

Tone of voice

De manier waarop jij je klant aanspreekt

Voorbeeld!

Het is duidelijk wie Bol.com is
Dit zorgt ervoor dat de klant zich makkelijk aan jouw merk verbindt en blijft terugkomen.
Bol.com voelt betrouwbaar
Door een veilig online winkelplatform te bieden en transparant te zijn over productinformatie en prijzen.
Bol.com doet wat het belooft
Met een waterdichte klantenreis (customer journey) zodat de klant niet hoeft te twijfelen aan de merkbelofte. De holy grail voor een langdurige klantrelatie
De huisstijl van Bol.com
Consistent en schaalbaar. De huisstijl van Bol.com komt overal terug op dezelfde manier. Van website tot verpakking.
Bol.com communiceert vriendelijk
En overal hetzelfde, zonder dat het eenzelfde persoon is 😉 Hiermee weet je de klant aan je te binden.
Previous slide
Next slide

wat bereik je met een solide merkidentiteit?

Goede eerste indruk

Omdat het de manier is waarop jij jezelf presenteert aan de wereld

Herkenbaarheid

Met consistente herkenbaarheid bouw je een sterk merk. Dit zorgt voor langdurige klantrelaties

De klant kiest jou

Met een doordachte merkidentiteit blijf je makkelijker ‘plakken’ in het hoofd van je klant en denken ze aan jou

Meerdere mensen, één stem

Het maakt niet uit wie er achter de knoppen zit. Met een brandbook kan elke collega, freelancer en stagiaire aan de slag met de externe communicatie

Fundamentele basis

Om je merk uit te blijven bouwen

Heb je nog een vraag?

Laten we verder praten via de telefoon of een digitaal kopje koffie via Teams 🙂

Wel fijn om daar eerst een moment voor af te stemmen.