merkidentiteit
is de verzamelnaam voor álles wat de klant ziet van jouw bedrijf.
Met een doordachte en consistente merkidentiteit bouw je aan een positieve merkherkenning en blijf je makkelijker ‘plakken’ bij jouw klant. Het maakt duidelijk wie je bent, wat je doet en waarom je het doet.
Wat maakt een merkidentiteit?
Merkkarakter
De eigenschappen en kenmerken van je merk
Merkwaarden
De fundamentele principes waar jouw merk voor staat
Merkbelofte
Wat jij belooft aan de klant
Visuele elementen
Wat jouw klant krijgt te zien
Tone of voice
De manier waarop jij je klant aanspreekt
Voorbeeld!
wat bereik je met een solide merkidentiteit?
Goede eerste indruk
Omdat het de manier is waarop jij jezelf presenteert aan de wereld
Herkenbaarheid
Met consistente herkenbaarheid bouw je een sterk merk. Dit zorgt voor langdurige klantrelaties
De klant kiest jou
Met een doordachte merkidentiteit blijf je makkelijker ‘plakken’ in het hoofd van je klant en denken ze aan jou
Meerdere mensen, één stem
Het maakt niet uit wie er achter de knoppen zit. Met een brandbook kan elke collega, freelancer en stagiaire aan de slag met de externe communicatie
Fundamentele basis
Om je merk uit te blijven bouwen
Heb je nog een vraag?
Laten we verder praten via de telefoon of een digitaal kopje koffie via Teams 🙂
Wel fijn om daar eerst een moment voor af te stemmen.